Menneet tapahtumat

XXI Tuomaripäivä Hämeenlinnassa 12.10.2018

Järjestyksessään 21. Tuomaripäivä järjestettiin 12.10.2018 Hämeenlinnassa Kulttuuri- ja kongressikeskus Verkatehtaalla. Tuomaripäivän teemana oli "Tuomioistuimet yhteiskunnan murroksessa".

Päivän teemaan liittyvistä aiheista luennoivat professori Jukka Kekkonen, entinen EIT:n ja KHO:n jäsen Matti Pellonpää, Elinkeinoelämän valtuuskunnan johtaja Matti Apunen, yliopistonlehtori Mirkka Lappalainen sekä apulaisprofessori Ida Koivisto. Luentojen jälkeen Verkatehtaalla esiintyi Lain Huuto. Päivän päätteeksi kokoonnuttiin Kanta-Hämeen käräjäoikeuden ja Hämeenlinnan hallinto-oikeuden tarjoamaan cocktail-tilaisuuteen Hämeenlinnan Raatihuoneelle.

Vuosikokous Helsingissä 18.-19.5.2018

Tuomariliiton sekä sen kolmen suurimman jäsenjärjestön Käräjäoikeustuomarit ry:n, Suomen hovioikeustuomarit ry:n ja Hallinto-oikeustuomarit ry:n vuosikokoukset pidettiin Helsingissä perjantaina 18.5.2018.

Vuosikokous Vaasassa 19.-20.5.2017

Tuomariliiton sekä sen kolmen suurimman jäsenjärjestön Käräjäoikeustuomarit ry:n, Suomen hovioikeustuomarit ry:n ja Hallinto-oikeustuomarit ry:n vuosikokoukset pidettiin Vaasassa perjantaina 19.5.2017. Lisätiedot: Tiina Hiltunen (tiina.hiltunen(a)oikeus.fi)

Vuosikokous Tampereella 20.-21.5.2016

Tuomariliiton sekä sen kolmen suurimman jäsenjärjestön Käräjäoikeustuomarit ry:n, Suomen hovioikeustuomarit ry:n ja Hallinto-oikeustuomarit ry:n vuosikokoukset pidettiin Tampereella perjantaina 20.5.2016. Lisätiedot: Pekka Rekola (pekka.rekola(a)oikeus.fi).

Vuosikokous Turussa 22. - 23.5.2015

Tuomariliiton sekä sen kolmen suurimman jäsenjärjestön Käräjäoikeustuomarit ry:n, Suomen hovioikeustuomarit ry:n ja Hallinto-oikeustuomarit ry:n vuosikokoukset pidettiin Turussa perjantaina 22.5.2015.

Lisätiedot: Miikka Kärki (miikka.karki(a)oikeus.fi).

XIX Tuomaripäivä Kuopiossa 10.10.2014

Järjestyksessään 19. Tuomaripäivä järjestettiin 10.10.2014 Kuopion Musiikkikeskuksessa. Tuomaripäivän teemana oli "Asiantuntija oikeudenkäynnissä - haasteet ja mahdollisuudet".

Päivässä käsiteltiin tuomareiden ja asiantuntijoiden yhteistyötä eri näkökulmista. Tarkastelussa olivat sekä tuomioistumissa kuultavat asiantuntijatodistajat että tuomioistuinten asiantuntijajäsenet. Aiheesta luennoivat Turun hovioikeuden presidentti Timo Esko, rikosprosessioikeuden professori Mikko Vuorenpää, psykologian tohtori Katariina Finnilä, Rikos- ja rikosprosessioikeuden professori Matti Tolvanen ja vakuutusoikeuden ylituomari Juha Pystynen.

Päivän päätteeksi kokoonnuttiin oikeusministeriön tarjoamalle vastaanotolle Musiikkikeskukseen, jossa esiintyi Vantaan käräjäoikeuden yhtye The Poors.

Tuomaripäivään kokoonnutaan seuraavan kerran syksyllä 2016 Helsinkiin.

Lisätiedot: Essi Konttinen-Di Nardo (essi.konttinen-dinardo(a)oikeus.fi).

Vuosikokous 16.5.-17.5.2014

Tuomariliiton sekä sen kolmen suurimman jäsenjärjestön Käräjäoikeustuomarit ry:n, Suomen hovioikeustuomarit ry:n ja Hallinto-oikeustuomarit ry:n vuosikokoukset pidettiin Porvoossa perjantaina 16.5.2014.

Lisätiedot: Miikka Kärki (miikka.karki(a)oikeus.fi).